BLUE BAYOU by Linda Ronstadt
Joe Melson & Roy Orbison
Simple Dreams(1977,WEA)

BLUE BAYOU
藍色海灣
(Written by Joe Melson & Roy Orbison)

I feel so bad, I got a worried mind
我心情好低落,腦海中充滿憂愁
I'm so lonesome all the time
我日日夜夜都好寂寞
Since I left my baby behind
自從我把我的寶貝留在後頭
On Blue Bayou
在那藍色的海口
Saving nickles, saving dimes
積著五毛,攢著一塊
Working till the sun don't shine
拼命打工直到天黑
Looking forward to happier times
盼望著那些比較愉快的時候
On Blue Bayou
在那藍色的海口

*I'm going back someday, come what may
*總有一天我要回去,不論如何
To Blue Bayou
歸向那藍色的海口
Where the folks are fine and the world is mine
那裡鄉親們都很熱情,而世界屬於我
On Blue Bayou
在那藍色的海口
Where those fishing boats with their sails afloat
那裡漁船揚著它們的船帆在漂流
If I could only see that familiar sunrise
要是我能夠再看到那熟悉的日出
Through sleepy eyes
透過惺忪的睡眼
How happy I'd be
我將會多麼快活

Gonna be with some of my friends
我要跟一些我的好友聚首

Gonna see my baby again
我要再看到我的寶貝

Maybe I'll feel better again
也許我將再度覺得日子比較好過
On Blue Bayou
在那藍色的海口
Saving nickles, saving dimes
積著五毛,攢著一塊
Working till the sun don't shine
拼命打工直到天黑
Looking forward to happier times
盼望著那些比較愉快的時候
On Blue Bayou
在那藍色的海口

(REPEAT*)
(重複*)

Oh that boy of mine by my side
啊,有那個我的情郎在我身旁
The silver moon and the evening tide
還有銀色的月亮和那傍晚的海潮
Oh some sweet day
啊,總有一個美好的日子
Gonna take away this hurting inside
將會帶走我心中這份傷痛
Well I'll never be blue
啊,我將不再憂鬱
My dreams come true
當我的美夢成真
On Blue Bayou
在那藍色的海口

 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    corona 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()