Once I travelled seven seas to find my love
    我曾經航行過七個海洋去尋找我的愛情
    And once I sang seven hundred songs
    我也曾經唱了七百首歌
    Well, maybe I still have to walk seven thousand miles
    那麼,或許我仍舊要走上七千裡的旅程
    Until I find the one that I belong
    直到我發現自己所屬的人
    I will rest my head side by side To the one that stays in the night
    我會與停留在夜色中的他肩並肩休息
    I will lose my breath in my last words of sorrow
    我將在最終遺憾的訴說中失去呼吸
    And whatever comes will come soon
    注定的一切終將發生
    Dying I will pray to the moon
    我將向月亮祈禱死亡
    That there once will be a better tomorrow
    這裡總會出現一個好一點的明天
    Once I crossed seven rivers to find my love
    我曾經跨過七條河流去尋找我的愛
    And once, for seven years, I forgot my name
    我也曾經有七年時光忘記了姓名
    Well, if I have to I will die seven deaths just to lie
    那麼,如果必須的話,我將因謊言死去七次
    In the arms of my eversleeping aim
    躺在我長眠的手臂中
    I will rest my head side by side to the one that stays in the night
    我會與停留在夜色中的他肩並肩休息
    I will lose my breath in my last words of sorrow
    我將在最終遺憾的訴說中失去呼吸
    And whatever comes will come soon
    注定的一切終將發生
    Dying I will pray to the moon
    我將向月亮祈禱死亡
    That there once will be a better tomorrow
    這裡總會出現一個好一點的明天
    I dreamt last night that he came to me
    我昨晚夢見他向我走來
    He said︰“My love, why do you cry?”
    他說︰“親愛的,你為何哭泣?”
    For now it won't be along any more
    從現在起不會太久
    Until in my cold grave we will lie
    直到我們躺入墳墓
 
************************************************************************************
 
德國美聲金屬樂團成立于2000年
    音樂風格充滿了古典的哥德民謠風味
    主唱Lisa Schaphaus她的每一個聲音都發自于樂音與自己感情的共鳴中,
她那多變而完美的吟唱,即便稱不上幽雅,
但她與我們分享的是她內心真實的傾訴,
時而是精靈般的輕靈美麗,
時而又充斥暴躁與尖銳.
    Eversleeping 是 Xandria 最有名的歌之一,
其中優雅的鋼琴聲襯托出主唱Lisa深情的歌聲.............
arrow
arrow
    全站熱搜

    corona 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()